UA-80442521-1

sunnuntai 28. elokuuta 2016

Norja / päiväkirja Day 3 & 4

Kolmannen reissupäivän aamuna heräsimme Scandic Svolvaerista, Lofooteilta. Edellisenä iltana olimme katselleet valmiiksi lautan lähtöajat mantereelle. Matka kestäisi yli 2.5h ja lähdöt olivat aamulla klo 8.15 ja iltapäivällä klo 16. Kävimme rauhassa aamupalalla, pakkailimme tavarat ja kävimme kiertelemässä kaupungilla kävellen. Ennen lautalle menoa kävimme vielä akvaariossa, joka oli muutaman minuutin automatkan päässä lautan lähtöpaikasta.

Lauttamatka oli tällä kertaa mielekäs. Edellisen kerran, kun olen matkustanut lautalla Lofoteilta mantereelle, merenkäynti oli todella kovaa. Matkustin silloin Lofoottien eteläjärjestä Bodöhön. Ihmiset oksentelivat ympärillä ja lautan jarrutusankkurit vaurioituivat merenkäynnissä, joten jouduimme käydä "jarruttelemassa" ennen satamaan saapumista. Myöhästyimme aikataulusta lähes kaksi     tuntia. Pääasia oli kuitenkin, että selvisimme reissusta ehjin nahoin.

Mantereelle päästyämme lähdimme ajamaan kohti Fauskea ja selailimme netistä Fausken läheltä löytyviä majoituspaikkoja. Löysimme majatalon, joka oli kyllä hintava laatuun nähden. Maisemat olivat kuitenkin kauniit.

Kotimatka alkoi aamupalan ja majatalon ympäristön tutkiskelun jälkeen. Ruotsin puolella maisemat alkoivat olla taas tasaista ja tylsää seutua, jonka lisäksi alkoi olla jo iso ikävä lapsia. Kotimatka tuntui tosi pitkältä. Mutta olipa ihana palata kotiin ja saada pienimmäinenkin syliin ennen Nukkumatin tuloa.

Matkan ensimmäisestä päivästä voit lukea täältä ja toisesta päivästä täältä.